ناشر: Electronic Arts
سازنده
: Criterion Games
سبک:
Racing
پلتفورم ها:
VITA | PC | PS3 | X360
تاریخ انتشار:
October 30, 2012

اولین نگاه به بازی Need for Speed: Most Wanted
هر چند سال یک بار تعدادی بازی با سبک Arcade Racing وارد بازار می شود، ولی فقط یک ناشر است که وقتی عنوانش را عرضه می کند کل مخاطبانش را دگرگون می کند و آن هم Electronic Arts است. حال این دگرگونی امکان دارد در جهت مثبت و یا منفی باشد؛ EA از زمانی که اولین نسخه سری NFS را روانه بازار کرده است تا به امروز توانسته مخاطبان زیادی را در این سبک جذب کند و محبوبیت این سری زمانی اوج گرفت که جاودانه های Underground و Most Wanted روانه بازار شدند و این سبک را به کل متحول کردند. بعد از این سه نسخه شاید EA دیگر نتوانست آن محبوبیت سال های پیش خود را با این سری بازی ها کسب کند، حتی دست به تغییر سبک نیز زد و سری های Pro Street، Shift و Shift 2: Unleashed را ساخت ولی طرفداران چیز دیگری می خواستند چراکه نمی توانستند خود را در این سبک های کاملاً واقع گرایانه ارضاء کنند، تا اینکه یک بازسازی از نسخه Hot Pursuit توسط استدیوی خوش نام Criterion Games انجام گرفت و توجه خیلی ها را جلب کرد. حال باز این استدیو قصد دارد تا یکی از افسانه های سری NFS یعنی Most Wanted را بازسازی کند.

تعقیب و گریزی بی حد و مرز
تا قبل از شروع نمایشگاه E3 شایعاتی حول نسخه جدید سری NFS دنیای بازی های ویدیویی را فرا گرفته و خود EA نیز این قضیه را تایید کرده بود، آقای Gareth Williams توسعه دهنده اسبق این سری طی بیانیه ای اعلام کرده بود که عناوین ریسینگ بیشتر از هر سبک یا ژانر دیگر نیاز به تکتولوژی های روز و تغییرات دارند. وی در ادامه صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که دنباله های ریسینگ همانند DiRT یا Project Gotham Racing اگر فاقد یک موتور گرافیکی جدید و تکنولوژی های روز باشند نمی توانند موفقیتی برای خود کسب کنند و همچنین در برخی از مواقع این عناوین دنیای بازی هستند که نسل بعد کنسول ها را به وجود می آورند. حتی نیز برخی ها عقیده داشتند که این نسخه بازسازی Most Wanted خواهد بود که در روز کنفرانس خبری EA با نمایشی از تریلر این بازی همگان به وجد آمدند و منتقدان با دیدن گیم پلی این بازی متوجه صحبت های Williams شدند.

گیم پلی بازی شباهت های بسیاری با Most Wanted قدیمی دارد. شما در یک مسابقه خیابانی به سر می برید که ماموران پلیس وارد صحنه می شوند، شما را دستگیر کرده و اتومبیلتان را به پارکینگ می برند! همانند قبل یک Black List در پیش روی دارید با این تفاوت که تعداد نفرات موجود در این لیست 10 نفر می باشند و این در حالیست که در MW می بایست با 15 نفر مسابقه می دادید.

با توجه به اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، نسخه بازسازی شده این سری از نظر مسابقات و نقشه موجود در بازی شباهت های زیادی به عنوان Burnout Paradise دارد. اگر به یاد داشته باشید در مسابقات Burnout Paradise یک نقطه شروع و یک نقطه پایان در نقشه نمایان می شد و بازیکنان باید با نقشه خوانی، از هر مسیری که مناسب تر می دانستند مسابقه را به پایان می رساندند. این روش در Most Wanted نیز به کار گرفته شده است و انتظار می رود بازخورد خوبی را به دنبال داشته باشد. همچنین از این نسخه به عنوان یک بازی ریسینگ Large Open World یاد می کنند.

رقابتی مرگبار از نوع مجازی
شما به هنگام رانندگی در شهر قادر خواهید بود از هر نوع راه مخفی برای پنهان کردن خود از دست ماموران پلیس و و یا موانع مختلف برای منهدم کردن آن ها استفاده کنید. همچنین این موانع برای از بین بردن اتومبیل حریفان نیز کارساز خواهند بود.

در نقشه بازی شاهد مسابقات مختلفی خواهید بود و اگر حین رانندگی در سطح شهر ناگهان صفحه شما به رنگ سیاه و سفید در آمد متعجب نشوید زیرا شما به یک مسابقه رسیده اید که در صورت تمایل می توانید در آن شرکت کنید. این مسابقات با آیکون های سبز رنگ برای شما به نمایش در خواهند آمد.

از دیگر بخش های این بازی می توان به سیستم Autolog اشاره کرد که برای اولین بار توسط Criterion در نسخه Hot Pursuit مورد استفاده قرار گرفت و بعد هم وارد نسخه Run نیز شد. این سیستم یک پل ارتباطی بین بازیکنان کل جهان می باشد. در MW این سیستم نقش بسزایی را ایفا می کند. شما قادر خواهید بود تمامی فعالیت های دوستانتان را مشاهده کرده و از آن ها با خبر شوید. همچنین با فعالیت در طول بازی می توانید یک سری Speed Points بدست بیاورید که این Pointها می تواند شما را در رتبه بندی بازیکنان MW بالا و پایین کند.

تیم سازنده بر این باور است که این نسخه دارای یک نوع رانندگی جدید است. با این عنوان می توانید یک رانندگی با عمق زیاد و در عین حال Fun را تجربه کنید. بازی کمی از حالت آرکید دور شده است اما این صحبت ها به این معنا نیست که MW یک عنوان شبیه ساز است!

اتومبیل های گنجانده شده در بازی شامل اتومبیل های موجود در جهان می باشند و همه آن ها بر گرفته از مدل واقعی خودشان است. در این بازی می توانید شاهد اتومبیل های تیونینگ شده، اتومبیل هایی که در مسابقات خیابانی از آن ها استفاده می شوند و همچنین اتومبیل های خارجی باشید.

شاید هنوز چیزی درباره گرافیک بازی منتشر نشده باشد ولی آنچه که در تریلرها مشاهده کردیم واقعاً شگفت آور بود. موتور گرافیکی بازی نسخه بهینه شده Chameleon می باشد که موتور اختصاصی Criterion Games است. نور پردازی ها و افکت های بازی واقعاً عالی کار شده اند و نوید یک عنوان زیبا را می دهند. قدرت تخریب پذیری در این بازی فوق العاده به نظر می رسد و یاد عنوان Burnout Paradise افتادم که با تمام قدرت به اتومبیل ها می کوبیدم تا از صحنه سینماتیک منهدم شدن آن ها کمال لذت را ببرم!

استدیوی سازنده با ساخت نسخه بازسازی شده Hot Pursuit نشان داد که هنوز NFS زنده است، حال سراغ بازسازی افسانه این سری رفته است و امیدواریم باز شاهد موفقیتش باشیم. Electronic Arts امیدوار است با این کار باز هوادارن NFS را برگرداند؛ سری که چند سالیست گاهاً طرفداران خود را نا امید می کند …